Ryszard Morka

bas
Ryszard Morka

fot. L. Myszkowski

Absolwent Warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył w klasie Edmunda Kossowskiego (1980). Jeszcze podczas studiów debiutował w przedstawieniu szkolnym parodią Ariotadesa w operze „Kserkses” Haendla na scenie kameralnej Teatru Wielkiego (1977), a rok później został solistą warszawskiej sceny operowej.

Wśród partii basowych, które wykonywał na naszej scenie znalazły się m. in. Rocco – „Fidelio” Beethovena, Oroveso – „Norma” Belliniego, Doktor  „Wozzeck” Berga, Nurabad – „Poławiacze pereł” Bizeta, Rio Bamba –  „Sonata Belzebuba” Bogusławskiego, Bob  – „Mały Kominiarczyk” Brittena, Surin i Narumow – „Dama Pikowa”Czajkowskiego, Rajmund Bidebent – „Łucja z Lammermoor” Donizettiego, Kreon –  „Edyp” Enescu, Spytko – „Jadwiga, królowa polska”Kurpińskiego, Zbigniew – „Straszny Dwór”, Starzec – „Widma” Moniuszki, Osmin – „Uprowadzenie z Seraju” i rola tytułowa w operze „Wesele Figara” Mozarta, Pimen i Pristaw – „Borys Godunow” Musorgskiego, Hermann i Schlemil – „Opowieści Hoffmanna” Offenbacha, Szatan –  „Raj utracony” Pendereckiego, Alcindoro – „Cyganeria” i Angelotti – „Tosca” Pucciniego, Alidoro – „Kopciuszek”Rossiniego, Żołnierz – „Salome” Richarda Straussa, Ramfis – „Aida”, Ribbing – „Bal maskowy”, Mnich – „Don Carlos”, Monterone –  „Rigoletto”, Fiesco – „Simon Boccanegra” Verdiego,  Klingsor – „Parsifal” Wagnera.

Śpiewał także Witolda w koncertowym wykonaniu „Litwinów” Punchiellego z okazji otwarcia Teatru Narodowego po odbudowie.

Uczestniczył w wielu tournée zagranicznych warszawskiego zespołu.

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2012 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl

do góry